donderdag 21 juli 2011

Getting connected

We mochten vandaag iets later opstaan. We begonnen vandaag om 7:30u met het ontbijt ipv 7:00u op het kantoor van SMART.
Getting connected staat vandaag centraal. Deena opent de dag met een discussie over de SEE Online Community. Wat vinden we goed, wat vinden we minder, wat zouden graag verandert willen zien, hoe vaak maken we er gebruik van etc. En ook over de toekomst van deze community. Willen we dit blijven gebruiken? Wat gaan we met de Europese versie van de SEE Summit doen? Ik bied Deena aan om eens mee te kijken met de online community van de Apple Distinguished Educators. Die ziet er toch heel wat fraaier uit. :)


Mijn roommate Joey uit Mitamichi, New Brunswick Canada (East Coast) houdt een presentatie over de rol van SMART in zijn 'community'. Erg mooi en ook jaloers op de manier hoe men in Noord-Amerika zich ontzettend deelgenoot voelt en samen zorgt voor de community. Deze houding zou ik graag zien in Nederland en wil heel graag dat Joey zijn verhaal op de Europese SEE Summit komt doen. Ook leuk om hem weer te zien, want mijn roommate is zeker voor deze week ook wel één van m'n maten geworden.




Renee Frudge - SEE Summit Peer Mentor - uit Louisiana inspireert me even zo goed (als niet meer). Ze praat heel enthousiast over 'writing a grant', een gebruik in Noord-Amerika, waarbij bedrijven en ondernemers geld investeren als gift aan onderwijsinstellingen. Om aanspraak op de gift te maken, moet een docent hier naar 'solliciteren', toelichten waarom je de investering nodig hebt en inleveren voor sluitingstijd. Heel Amerikaans, want ik heb iets dergelijks nog NOOIT in Nederland gezien. Bijvoorbeeld de lokale supermarkt geeft voedsel voor schoolkamp of fietsen voor leerlingen omdat een behoorlijk deel van het elsgevend personeel en ouders daar boodschappen doet. De investering is ook hier weer in de 'community'.
Ze stelt ons nog eens gerust met dat ze zegt: "Het ergste wat je kan overkomen is dat ze dat 'nee' zeggen ...". True, en ik neem me voor om hier thuis eens over na te denken en brutaal te zijn. Ik zou graag SMART Response, klassenset iPod touch devices, Pokens en een SMARTBoard 800-serie hebben komend schooljaar. Ze is mijn held van de dag (samen met Joey, kan dat?).




In de middag met de andere Europese SEE's aan de slag olv Khoi en Mike (EMEA SMARTians) om de Europese SEE Summit voor te bereiden. Wat zouden we anders doen? Wat willen we graag behouden? Wanneer willen we het gaan doen? Waar willen we het gaan doen? Hoe en waar ontmoeten we elkaar gedurende het komende schooljaar?
Omdat het de eerste keer is, zal het waarschijnlijk in Parijs of Hamburg worden, omdat beide steden een groot SMART kantoor hebben en Khoi zeker weet dat de randvoorwaarden goed zullen zijn. Mijn voorkeur gaat uit naar Hamburg. :) Ik heb al heel veel ideeën en breng veel in. Ook lijkt het me leuk om een partijtje te hockeyen, aangezien zowel Khoi, als Mike en Sergio ook hockey spelen. Aan het eind van de dag presenteert elk werkgroepje hun ideeën aan de rest van de groep. Khoi doet onze presentatie met één aanvulling van mij: Twitter. :) Mijn getwitter is een beetje de running gag ... maar je zult zien dat gaandeweg aan het eind v.d. week ik niet meer alleen de Twitter-King ben. :)


Onderweg van SMART HQ naar Hotel Alma even een fotootje maken. #aardrijkskunde


In de avond gaan we naar een oud huis, waar het naar het schijnt spookt. ;) Aldaar krijgen we een Murder mystery dinner theater. Dit blijkt in het begin niet echt mijn ding, want ik moet erg veel moeite doen om te a-klimatiseren. Op den duur lukt het me wel, maar ik ben niet zo van dergelijk theater. De beloning is dat één van de actrices (oud wijf, genaamd Libby-Doe) tot twee keer toe op mijn schoot komt zitten. LOL Aan het eind van het theater moet ik zelfs meedoen en ben de judge in de slotscene, wat zich in de rechtszaal afspeelt. Wat is iedereen blij met mij! :) Morgen weer een dag!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten