zondag 17 juli 2011

Calgary attractions

Na een 9 uur durende vlucht eindelijk aangekomen in Calgary Int. Airport. Topsnelheid tijdens de vlucht was 935 km/uur en de totale afstand tussen Schiphol en Calgaray was 7161 km. We vlogen tussen de 10 en 11 km hoogte, waar het zo'n -41 graden Celcius was.




Met de taxi naar Hotel Alma en daar ingecheckt. De taxichauffeur kwam oorspronkelijk uit Delhi en had geheel in stijl een tulband op z'n hoofd. Zijn Engels was minder goed dan dat van mij, ik bedoel te zeggen dat hij erg slecht articuleerde en met sommige klanken hoorbaar moeite had.
Ik was de eerste deelnemer en wist niet zo goed wat ik verder moest doen. Geen welkom door SMART. Het programma begint morgen pas, dus vandaar dat ik een beetje 'alleenig' ben. Zal wel te maken hebben met het feit dat mijn rechtstreekse vlucht vanuit Amsterdam alleen op zaterdag gaat en niet op ook op zondag. Ik ben maar een beetje gaan Facebooken, Twitteren en via Google Maps de omgeving verkend. Wilde nl. erg graag nog een rondje rennen met Runkeeper. In de hotelkamer stond een goodie-bag klaar met allerlei leuke SMART-dingetjes.




De omgeving verkend met een korte wandeling op de campus en een rondje met Runkeeper. Tijdens m'n wandeling op de Campus een haas en een eekhoorn gezien, de Munchiesbadge op Foursquare verdiend en een bezoekje gebracht aan The Olympic Oval (Winterspelen 2000), maar helaas was de hockeyrink gesloten ivm werkzaamheden. Heb ik m'n ijshockeyschaatsen voor niks meegenomen.




Toch ook maar even in de bar beneden een biertje gedronken. Nu is het 22:31 lokale tijd en 6:31 Nederlandse tijd, dus voor mij is de dag al wat langer ... In de lift heb ik een cowboyhoed uit Calgary gekregen van een oudere dame. :) Komt goed van pas a.s. donderdagavond, dan eten we in The Wild West Centre. LOL



Hotel Alma: N 51 4' 34" W 114 7' 57"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten