zaterdag 23 juli 2011

Banff

Vandaag een SMART Sponsored Event naar National Park Banff, Alberta en geen business meer op het kantoor van SMART Technologies. Dit is de laatste dag. :( We vertrekken pas om 10:00u richting Banff met de bus, dus mogen we uitslapen. Uitslapen lukt mij niet echt hier en dat vind ik helemaal niet erg. Ik slaap kort, maar goed. Ik heb geen problemen met opstaan in de vroege ochtenden.
Deze ochtend heb ik tijd genoeg om de Facebookstatus en fotoalbum bij te werken en even te hollen met Runkeeper. Deze keer goed GPS-bereik, misschien moest de iPhone toch ff wennen ...


Geen cowboyhoed te zien in de bus, wel wilde verhalen over het feest van gisteren en veel goede loopschoenen, foto- en filmcamera's. We zijn allemaal erg gewonden over wat ons te wachten staat in Banff. Zo schijnt de lunch zo ont-zet-tend goed, veel en lekker te zijn, dat als je van elk item iets neemt, je zal ontploffen.
Onderweg maak ik wat foto's en filmpjes van de omgeving. De uitlopers van de Rocky Mountains zijn al enige tijd zichtbaar, voordat we daadwerkelijk Banff naderen na anderhalf uur in de bus.
iPhone fotolokaties

Het dorpje ziet er erg leuk uit, wel toeristisch, maar heel niet-Europees, en dat maakt een hoop goed. Past in de filmbeelden van Amerikaanse films die zich afspelen in deze regio. Ik stel me voor dat het hier in de winter heel mooi moet zijn.


We stappen uit de bus bij Fairmont Banff Springs Hotel om aan te schuiven bij de lunch. Het lopend buffet ziet er erg goed uit en het ene is idd. nog lekkerder dan het andere. Na de lunch krijgen we de tijd om buiten het hotel wat foto's te maken van de omgeving. Iedereen is duidelijk onder de indruk van het mooie uitzicht. Daarna wandelen we allemaal naar beneden om Bow River te bezichtigen.
Morgen is Faye jarig en deze plek is een hele mooie plek om een korte videoboodschap voor haar te maken en een kleine wandeling in de omgeving en veel foto's en video's maken met de Flip. Na een uurtje shoppen in Banff is het geld op en heb ik genoeg souveniertjes voor thuis en voor mezelf een Banff-pin voor op m'n cowboyhoed.



Bekijk deze video om een indruk van Banff, Alberta te krijgen ...




Weer terug in Hotel Alma, Calgary om te eten en na het diner gaan we met ongeveer 30 SMARTEEs naar de Jubilations, een Australian Piano Bar (a not SMART sponsored event). Allerlei liedjes worden op aanvraag (tegen betaling uiteraard) gespeeld door een duo op piano. Het is de laatste avond uit en er gaat heel wat drank doorheen: bier maar ook allerlei shots gekregen van Khoi en Glenn ... dus weer feest! Deze nacht was heel leuk! In het hotel bieren we nog even na op de kamer van Little Joe en Pedro. Gelukkig hoef ik morgenochtend niet vroeg op om m'n vlucht te halen. De eersten moeten de bus van 4:45 vanaf het hotel al nemen. Mijn bus vertrekt pas om 12:45, dus heb ik morgenochtend tijd genoeg om wakker te worden en m'n tas in te pakken ...


The end of the show ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten