zaterdag 26 januari 2013

De open dag op het Ashram College

Mijn zoon Storm (8) was al vaker met mij mee naar het Ashram College geweest om te kijken. De laatste keer was afgelopen schooljaar en hij vond de biologie- en scheikundelokalen het meest interessant. Opgezette dieren, schedels en de practicumlokalen (laboratorium volgens Storm) waar allerlei brouwsels gemaakt konden worden. Dat leek hem wel wat en hij wilde daarom graag naar de open dag. Vandaag is het zover, dus gaan we samen op zaterdagochtend  naar de open dag van het Ashram College. Hij wilde dus graag proefjes doen in het 'laboratorium', vragen stellen aan de biologiedocenten en vooral zelf 'iets' maken. Rondlopend met hem door het gebouw, waar alle registers weer uit de kast getrokken waren moet dit idd. wel een leuke school zijn voor kinderen van de basisschool. Jammer voor Storm dat hij nog een aantal jaartjes moet wachten. Bij scheikunde heeft hij slijm gemaakt en bij natuurkunde mocht hij proefpersoon zijn bij een experiment met statische elektriciteit. Hij vond dat geweldig en er werd een foto van gemaakt en naar hem gemaild. Hieronder een stukje geschreven door Storm.
"De open dag was erg leuk,
Ik heb echt genoten,
Ik heb slijm gemaakt,
En naar andere proefjes gekeken,
Ik had ook een elektrische bal vastgehouden,
En toen kreeg ik statisch haar,
Ik heb ook een topografie quiz gedaan,
En gekeken hoe je er van binnen uitziet,
De open dag was dus heel leuk
Nog veel leuke schooldagen en veel geluk!"


 - Storm Berlijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten