maandag 2 juli 2012

SMART Exemplary Educators Summit EMEA: Reunion of SEEs

De eerste editie van de EMEA (Europe - Middle East - Africa) SMART Exemplary Educators Summit is in Hamburg, Duitsland en ik ben er bij! Samen met de andere Europese aanwezigen op de SEE Summit vorig jaar in Calgary, Canada hebben we de kunst afgekeken en het programma verzorgt met SMART Technologies voor deze editie.

Ik ga een tweetal presentaties doen, welke ook een logo quiz bevatten als 'icebreaker' en de aanwezige SEEs prijzen kunnen winnen. Ik heb 'I am SMART' t-shirts, usb sticks en oranje EK zonnebrillen van SMART meegekregen van Martin de Fockert en Henk van Groen (VSV/SMART Nederland). Zelf ook nog twee microfoons voor de computer gekocht om uit te delen.



Donderdag ben ik aan de beurt me twee presentaties, de eerste doe ik samen met Geoff Robin (SMART Technologies) over social media (de Facebook groep als online community en mijn best practices in het gebruik van social media bij mijn lessen) en de tweede presentatie gaat over 'curriculum vs. creativity', waarbij de nadruk ligt op het aansluiten bij en het voorbereiden van de leerlingen op de 21e eeuwse maatschappij, waarbij de docent het traditionele lesgeven los zal moeten laten, om het leerrendement te verhogen, meer aan te sluiten bij de leerlng van nu door o.a. (ict)tools in te zetten en dus creatief omgaat het het curriculum, maar wel dezelfde einddoelen bereikt. Een bij elkaar geraapte presentatie van de goede elementen van wat ik gezien heb ik Londen op het ADE instituut, de presentatie van Khoi op het SMART Content Creation Seminar in Eindhoven en de handvatten van het interactive user forum van SMART in Stockholm, Zweden uit 2008.
De SMART Response demonstratie van Jamie McGachy, waarbij de deelnemers in minder dan 5 minuten tot 10 leren tellen in het Japans doe ik al aanvulling een presentatie van Ainhoa - EMEA Education Program Manager.
Op de eerste dag is er een welkomstdiner gepland in Hotel Hafen Hamburg.


Tijdens deze week houd ik ook een blog bij voor de ED Compass, online magazine van SMART Technologies over mijn ervaringen en de vergelijking met de Noord-Amerikaanse variant. De hashtag voor twitter is #EMEASEE2012

Dit gaat een hele leuke 'workation' worden. Helaas moet ik wel de rapportvergaderingen op het Ashram College missen. ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten