zondag 9 oktober 2011

BoekTweePuntNul

Gisteren was ik ook bij de presentatie van het co-auteurs initiatief van Louis Hilgers en Tessa van Zadelhoff. Op 9 juni werd er door @onderwijsict een tweet de wereld ingestuurd met de vraag of we mee wilden doen aan BoekTweePuntNul ... Dat wilde ik wel.


Het werd een boekje waar in uitgelegd zou worden over web 2.0-tools en social media in begrijpbare taal voor iedereen tussen de 10 en 100 jaar oud. Mijn eerste voorkeur ging uit naar Twitter en/of Foursquare, maar die waren al weg. Één van de co-auteurs schreef over de onderwerpen: "... alsof je voor een volle vitrine staat met overheerlijke gebakjes en je mag er maar ééntje kiezen." De mijne werd Evernote.
In totaal hebben 125 mensen een stukje geschreven en worden evenzoveel social media en webtools behandeld. We kregen allemaal 4 exemplaren van de 'gewone' editie mee en één exemplaar van de onderwijseditie, in een pakketje wat we allemaal tegelijkertijd geopend hebben. De boekjes zijn miv komende week verkrijgbaar in de boekwinkel. Het Ashram College, de school waar ik werk, heeft al een exemplaar besteld. :) 

Ben je nieuwsgierig? Kijk voor meer informatie over dit leuke boekje op: www.boektweepuntnul.nl

De presentatie van BoekTweePuntNul was in het theater bij stichting Beeld en Geluid in Hilversum. Voordat het feestje begon heb ik me samen met m'n ADE-maatje Frans Ittmann nog even vermaakt op de experience van Beeld en Geluid. Op het feestje heb ik veel bekenden (m.n. tweeps) gezien en gesproken, waarvan sommige voor het eerst IRL. Ook veel nieuwe mensen ontmoet. Het was een erg leuke locatie, een nog leuker boek en een heel geslaagde dag! Bedankt Tessa en Louis!
P.S. speciaal wil ik
Marco Greenen en Leendert-Jan van Splunter bedanken voor de lift.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten