donderdag 27 oktober 2011

Afvalwaterzuiveringsinstallatie Alphen-Noord

Vandaag met klas 2He bij het vak aardrijkskunde van het Ashram College op bezoek geweest bij de Afvalwaterzuiveringsinstallatie in Alphen Noord. Afgelopen maandag Hans van den Hoek gemaild en ik kon vanmiddag terecht met m'n klas van 27 leerlingen. Heel fijn.
Om de leerlingen een beetje bij de les te houden, kregen ze een opdracht waar ze alvast extra punten mee konden verdienen voor de toets van volgende week. De leerlingen konden tweets versturen en moesten dan de hashtag #awzi gebruiken, die moesten gaan over het onderwerp van deze excursie bij het vak aardrijkskunde: duurzaamheid en de ecologische voetafdruk. De tweets mochten ze in real time verzenden of hun aantekeningen bewaren en deze thuis alsnog in tweets verwerken of e-mailen naar mij. De tweets heb ik verwerkt in een tweetdoc en deze heb ik weer met ze gedeeld. 
Deze werkvorm ga ik zeker vaker gebruiken bij excursies en andere educatieve uitstapjes met leerlingen. Een leuke combinatie van experts buiten de school, lesgeven buiten het klaslokaal en het gebruik van technologie in m'n onderwijs.


Kijk naar het fimpje voor een indruk van de excursie:



En live op Radio-West!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten