woensdag 30 november 2016

Verschillende soorten toerisme in Zuidoost-Azië

Klas 2-vmbo zou eigenlijk een aardrijkskundetoets krijgen over de verschillende vormen van toerisme in Zuidoost-Azië, maar voor m'n gevoel was de klas daar nog niet klaar voor en konden ze na de praktische opdracht wel wat extra oefening gebruiken. Bij de praktische opdracht (die ik had vormgegeven m.b.v. wikiwijsmaken) hebben de leerlingen zich in kleine groepjes moeten verdiepen in de complementariteit van een Zuidoost-Aziatisch vakantieland en moesten ze een reisprogramma voor zes dagen maken, waarbij de toerist een goed beeld kreeg van de cultuur, het landschap en het klimaat van het betreffende land.


Tussen de verschillende arrangementen van de stercollecties van VO-Content vond ik een module over toerisme. Die heb ik vervolgens gekopieerd naar m'n eigen wikiwijs maken account en heb die aangepast aan de opdracht voor klas 2-vmbo en deze als link klaargezet in Google Classroom. Als eindopdracht moesten de leerlingen nu van elke soort toerisme + de complementariteit van de vakantiebestemming Zuidoost-Azië een collage maken in SMART amp. Aldaar had ik al een zgn. workspace klaar gezet en gedeeld met de leerlingen uit de groepjes. Genoeg te doen voor twee lessen en ik denk dat ze beter voorbereid zijn voor de toets over toerisme in Azië ... misschien maak ik er wel een formatieve toets van. 😉

Online les Nederlanders met als vakantiebestemming Zuidoost-Azië.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten