maandag 7 oktober 2013

SMARTEE Twitter Chat: Global Collaboration

Via Gold Star SEE program ingetekend op het 'moderaten' van een nieuwe Twitter chat. Het onderwerp mocht ik zelf aandragen en ik heb voor Global Collaboration gekozen. Momenteel vind ik dit een erg leuk onderwerp en ben ik daar vanzelfsprekend ook veel mee bezig. Veel zaken probeer ik in mijn curriculum te passen. Naast de ervaringen die ik met de contacten in het buitenland heb opgedaan is - voor de zomervakantie door SMART in Canada - aan mij gevraagd of ik een zgn. tool kit wil maken met een 'how to' over Global Collaboration. Die kun je via de SMART Exchange  downloaden.


Er waren minder mensen dan ik verwacht had. Of laat ik zeggen dat er minder mensen actief deelnamen dan ik verwacht had. Misschien waren er wel veel 'luiteraars' en kwamen ze vooral meekijken en halen en hadden ze nog weinig tot niets te brengen. Persoonlijk erg enthousiast over het internationale karakter (moet ook wel bij zo'n onderwerp) van de deelnemers van vanavond. Er waren docenten uit Spanje, Zweden, TsjechiĆ«, Schotland, US, Rusland en Kenya. 


Ik vond het een geslaagde avond. Enthousiaste mensen die in contact met elkaar zijn gekomen en plannen hebben gemaakt om samen te gaan werken. 
De Storify van de avond kun je hier vinden en in de Google Doc kun je nog een bijdrage leveren. Tot de volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten