Vroeg op om op tijd in het Crowne Plaza Hotel in Brussel te zijn voor de iTEC conferentie, alwaar ik ik samen met SMART Exemplary Educator Gert Lemmens (B) de stand van SMART Technologies ga bemannen naast SMART personeel Peter (UK) en Ainhoa (E). Deze conferentie is vooral voor de deelnemende landen van het Schoolnet project, waarbij de rol van leren met ICT en samenwerken centraal staat. De titel van deze conferentie is 'Designing the future Classroom' en dat schept natuurlijk verwachtingen. Zeker met partners als o.a. SMART Technologies en Microsoft. iTEC (Innovative Technologies for Engaging Classrooms) is een vierjarig project waarbij European Schoolnet samenwerkt met ministeries van onderwijs in de EU, (onderwijs)technologiebedrijven en onderzoeksorganisaties met als doel de manier van leren en doceren te veranderen in een eigentijdse 21e eeuwse manier. De keynote vond ik erg interessant en ik hoop dat de aanwezige schoolbesturen, directeuren en ministers van onderwijs hier veel van mee naar huis nemen. Presentaties worden gedeeld via de
website van iTEC.
Werken met de word-cloud widget en Response VE
Veel aanwezigen leken niet zo geïnteresseerd in de verschillende stands, waardoor het niet druk was in de stands. Maar de mensen die wel interesse toonden kregen alle aandacht en waren vooral enthousiast over de nieuwe SMART Table en de widgets in combinatie met SMART Response VE.
Op momenten dat de deelnemers van de conferentie aan de workshops meededen, hadden Gert en ik alle tijd om met name met de SMART Table te spelen en onze eigen content te testen. Ik had een paar Table lesjes meegenomen, maar ook de 'gewone' SMART Notebook lessen kunnen draaien op de tafel. Hoe vet is dat!
Wat informatie meegenomen over het iTEC project, want Ainhoa wil meer deelnemers vanuit Nederland en ik voel daar wel wat voor. Medio februari 2014 gaat de volgende en laatste lichting van start.
Onderweg ook een paar foto's gemaakt in de buurt van de stations van Antwerpen en Brussel, ik blijf tenslotte een aardrijkskundeleraar ...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten