vrijdag 21 september 2012

Attending The BETT 2013


De afgelopen twee jaar ben ik met o.a. collega Henk-Jan van Mierlo (Ashram College) als bezoeker naar The BETT in Londen - Engeland, de grootste onderwijstechnologiebeurs van Europa(?), geweest. Een vier dagen durende beurs, waar grote spelers als Microsoft, SMART Technologies en Google hun onderwijstoepassingen presenteren en workshops organiseren. Ook is er voor particulieren ruimte om presentaties of workshops te geven in de zgn. theaters. Vorig jaar was de beurs voor de laatste keer in het klassieke Olympia gebouw in Kensington en m.i.v. komend kalenderjaar wordt de beurs gehouden in Excel, alwaar de afgelopen Olympische Spelen in Londen o.a. de judowedstrijden zijn gehouden.
Een paar maanden geleden heb ik een verzoek bij de organisatie van The BETT ingediend om een presentatie te mogen verzorgen over één van mijn zgn. 'best practices', iets wat werkt en inspirerend genoeg moet zijn voor bezoekers. Onder de bezoekers zijn naast docenten en directieleden ook districtambtenaren en leden van miniteries van onderwijs uit verschillende landen aanwezig. En je raad het al: IK MAG OPTREDEN OP BETT 2013! 
Eind september kreeg ik een e-mail van de organisatie dat mijn verzoek is geaccepteerd en ik mag op zaterdag 2 februari een presentatie houden over het gebruik van social media (m.n. Twitter en Facebook) in de klas.

Mijn presentatie zal grotendeels gaan over het gebruikersgemak en natuurlijk ook over de gevaren en beperkingen waar je als docent tegen aanloopt. Daarnaast praktische voorbeelden uit mijn eigen lessen en put ik uit de ervaringen die ik heb met het gebruik van Facebook en Twitter bij mondo-mediawijsheid en het gebruik van Twitter bij aardrijkskunde in 4-vmbo. Ik ben van plan om leerlingen er actief bij te betrekken en tijdens mijn presentatie een hashtag te gebruiken, die natuurlijk 'in real time' ook op de twitterwall te volgen is. Wordt vervolgd!

Klik hier om een toegangskaart voor The BETT 2013 te reserveren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten