maandag 10 december 2012

#notebook app for #iPad webinar

De SMART Exemplary Educators (uit EMEA) konden solliciteren naar het geven van een presentatie in de stand van SMART Technologies op The BETT 2013 (Londen, UK) over de Notebook app voor de iPad. Tapani Raitanen uit Finland had de beste sollicitatie en mag naar The BETT om zijn schoolproject met de iPad en de Notebook app toe te lichten. De overige SEEs die mee hadden gedaan werd gevraagd of ze mee wilden doen aan een webinar over de Notebook app. En dat wilde ik natuurlijk wel. Vorig jaar heb ik voor het eerst zelf een webinar gevolgd van SEE Renee Fruge over 'grant writing' en had dus wel een beetje een idee van een webinar.

We zouden de webinar met zes SEEs doen en Ainhoa Marcos (Education Program Manager, EMEA) zou ons introduceren. We hebben via SMART Bridgit een keer eerder samen overlegd en zouden allemaal een eigen stukje doen over de app. Mijn deel was het gebruik buiten de les tijdens excursies en tijdens het reizen om de les mee voor te bereiden. Dit had ik ook in mijn filmpje (zie andere blogpost) gestopt, omdat ik vind dat de kracht van de app en de draagbare iPad daar in zit. Ik heb het gebruik voor leerlingen en QR-codes er later nog aan toegevoegd. 


Voor de webinar gebruikten we het programma GoToMeeting, wat erg handig is en ook goed werkt. We kregen allemaal 8 minuten en ik was klaar in ruim 6 minuten. Mooi gedaan dus. De Engelse taal IRT spreken voor een groep SEEs en ECs (van Engeland tot Rusland waren er 37 bezoekers) van SMART geeft best wat druk, maar het is gelukt. De twitterstream met hashtag #notebookapp liep mee en zo konden we meelezen met de kijkers. De gehele presentatie komt op met EMEA SMART Technologies kanaal van YouTube. De gebruikte Notebook-lessen over de Notebook app voor de iPad zijn te vinden in de SMART Exchange lessendatabase onder de zoekterm: Notebookapp. Mijn les is hier te downloaden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten