vrijdag 27 januari 2012

Onderwijs & ict

Op woensdag 25 januari namens het Ashram College in den ochtend even naar de Onderwijs & ICT beurs in de Jaarbeurs in Utrecht. Ik kan alleen in de ochtend, want 's middags geef ik nog een SMART Board training op het Ichthus in Kampen en op donderdag sta ik zelf weer voor de klas.
Na te weinig tijd hebben gehad/genomen op The BETT 2012 in Londen twee weken geleden, hoop ik nu meer te kunnen zien en mee te nemen. Het tegendeel is waar. Mijn verwachtingen zijn veel te hoog, want er blijkt weinig aan en binnen een uur heb ik het al gezien. De beurs was erg klein en er was weinig wat echt over onderwijs ging, veel aanbieders met producten en diensten over betalings- en administratiesystemen.


Op de stand van SMART ontmoet ik natuurlijk bekenden en een paar nieuwe SMART Exemplary Educators en kan ik Notebook 11 (Beta) nog eens in het echt zien. De moeite waard. En op de stand van It's Learning ook wat oude bekenden en krijg ik van Rick Schonewille van tips en trucs over de migratie van onze elo TeleTOP naar de elo van It's Learning.
Deze informatie is heel nuttig, aangezien we op het Ashram College momenteel een koers aan het uitzetten zijn en we wachten op het MT en hun visie op het doel van een elektronische leeromgeving in ons onderwijs. En na het gesprek met Rick van It's Learning lijkt me na een aantal aanvullingen die elo wel een goede ...

1 opmerking:

  1. Inderdaad viel de beurs mij ook tegen. Wel wat gezien. Maar inderdaad erg weinig onderwijs. Veel beveiliging.

    BeantwoordenVerwijderen